2011 Predčasne ukončená akcia: Karavanom do Iránu

Na stiahnutie:          Karavanom do Iránu v programe powerpoint 4MB  v programe pdf

English version:       Karavan to Iran in program PowerPoint 4MB  in program  pdf

Pokiaľ Vás niečo zaujíma o tejto pripravovanej ceste tak pridajte komentár.

___________________________________________________________________

Správy z cesty.

Vážení návštevníci tejto stránky.

V rámci technických možností sa budem snažiť podávať Vám stručné informácie z tejto zaujímavej cesty. Vzhľadom k tomu, že cesta je pomerne náročná, som na všetko sám a zároveň amatér prosím ospravedlňte prípadné nedostatky, ktoré sa môžu počas cesty vyskytovať. Ak Vás niečo zajíma, napíšte do komentára.       Ďakujem

__________________________________________________________________________

Zväčšiť mapu

_________________________________________________________________

Mobilná garsónka

_________________________________________________________________

Záverečná správa.

Včera bola odstránená prídavná nádrž, ktorá sa neosvedčila a teda karavan bol uvedený do pôvodného stavu. Zároveň bola zistená a odstránená záhadná príčina, ktorá umožňovala jazdiť len na plnú nádrž s dojazdom cca 300km. Pri oprave v súkromnom servise v Niš v Srbsku kontrolovali a čistili aj dopravné čerpadlo v nádrži. Tam pri demontáži a montáži výtlakovej hadičky (ktorá mimochodom ide mimoriadne veľmi ťažko demontovať) túto poškodili tak, že v nej bola malá dierka. Následok toho bolo, že pokiaľ táto dierka bola pod hladinou, tak čerpadlo dokázalo dopravovať palivo do motora. Ak však hladina klesla a obnažila toto poškodenie (cca najazdených 300km), tak čerpadlo už nebolo schopné dodávať palivo ďalej do motora a len ho rozstrekovalo v nádrži. Táto poškodená hadička bola nahradená novou a motor funguje aj s minimálnym množstvom paliva, tak ako pred tým. Táto banálna nedbanlivosť, ktorú včera mechanik za pol hodiny odstránil, spôsobila toľko záhad, že ma donútila ukončiť túto dlho pripravovanú cestu a vrátiť sa zpäť.

Vzhľadom k už veľkému časovému sklzu a dosť vysokým teplotám pre karavan hlavne v okolí Yazd už nebudem cestu opakovať. Týmto sa Vám zároveň ospravedlňujem že nemôžem podávať informácie z tejto plánovanej cesty.

Ďakujem Vám ešte raz Vašu podporu.

Miroslav Petre

Zmontované čerpadlo v Niš, nik si nič nevšimol.

Vymenená hadička v Trnave.

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

5.Deň 14.04.2011  23:59 Na tachometri 73 325 km Návrat domov

Ráno som sa zobudil v zasneženo-roztápajúcej  Sofii pri teplote 3°C. Po raňajkách (aj tabletkových, včera som si kúpil Panadol a Nurofen, pretože som asi nachladol pri šaškovaní okolo auta v tej zime) som vyrazil smerom na Niš. Cesta upršaná, veterno. 50km pred Niš motor opäť  zhasol.(prejdené 325km) Po krátkej chvíli naskočil. Dvakrát sa to zopakovalo a tak som opäť dolial s kanistra 20L nafty a motor bežal ďalej ako sa patrí. Po príchode k mechanikovi napojil tester, ktorý ukázal všetko O.K. Mechanik ľahol pod auto a skonštatoval nevhodné prepojenie nádrží, čo môže byť príčinou nezvyčajného správania a následného poškodenia vstrekovacieho čerpadla. Navrhol mi, že by mi niekedy doobeda odstavil náhradnú nádrž, aby bol pokoj. (pri jeho zaneprázdnenosti by to trvalo celý deň). Kedže už som vedel kde je problém, tak som sa vydal na cestu domov s tým, že budem každých 300km tankovať. Cesta pekne ubiehala aj keď bol silný protivietor a väčšinu cesty pršalo. V Beograde ako obvykle zápchy z dôvodu opráv ciest. Za Novým Sadom po 325km motor opäť zhasol a zrovna na mieste tradičných rozkopávok, kde nebolo možno doliať naftu. Po niekoľkých premiestňovaní (trapasy) som prišiel na miesto, kde sa dalo doliať. Po do tankovaní 20L  motor opäť bežal parádne. Keď že bola zima, dážď a vietor, tak sa mi nechcelo po ceste nikde prespávať a cítil som sa na to, že to potiahnem až domov. tak som pokračoval a až za Budapešťou kde v kopci po 275km opäť motor zhasol. Po do tankovaní 20L motor opäť bežal až do Trnavy. Dnes to bolo skoro tisíc km. No a  vďaka tomu som napísal aj týchto pár riadkov.

Takže po 5 dňoch a cca 2 500km som opäť doma, sklamaný avšak na môj karavan som nezanevrel (nemal som špekulovať s nádržou) a na Irán som nezabudol.

Cesta do Srbska

Zasnežené Bulharsko

Tradičné zápchy v Beograde

Nočný príchod domov

______________________________________________________________________

4.Deň 13.04.2011  18:50 Na tachometri 72 365 km

Ráno so vyrazil zo Sofie a cesta smerom na Istambul pekne ubiehala. 50 km pred Tureckou hranicou v kopci zhasol motor. Po piatich minutách naskočil a po pár kilometroch znovu zhasol. Tá istá závada, ktorú mi v Niš dva dni opravovali za veľké peniaze. Toto sa párkrát zopakovalo a  už som stratil dôveru v  toto ináč vynikajúce auto.                                             Aj keď som dosť odvážný, ale na toto aby som pokračoval ďalej som odvahu už nenabral a rozhodol som sa   13.04 2011 o 12:00 ukončiť túto dlho pripravovanú cestu 50km pred Tureckou hranicou.

Otvoril som nádrž pri plaváku a počul som nejaké divné zvuky pri zapnutom klúčiku. Nalial som z kanistra 20L do nádrže a vyskúšal som. Motor sa rozbehol a tak som vyrazil radšej na spät na Sofiu pretože po ceste boli väčšie mestá, kde by som hľadal pomoc. Na najbližšej pumpe som dotankoval ďalších 40L a auto šlapalo pekne až do Sofie. Na zajtra ráno som dohodnutý s mechanikom v Niš že to ešte raz pozrie. Po spiatočnej ceste plnej sklamania som sa zamýšľal čo môže byť na príčine. V pondelok som mal minuté za Niš cca 100L nafty a motor začal skapínať v miernych kopcoch a serpentínach pri poloprázdnej nádrži. Dnes som mal minuté cca 55L a motor začal skapínať vo veľkom kopci. Pripadá mi to ako keby sa hlavná nádrž v jazde do kopca prelievala do rezervnej nádrže umiestnenej vzadu a tým pádom sa vyprázdňovala a čerpadlo chytilo vzduch a vyplo motor. Uvidím čo povie ešte mechanik, ale myslím si že na vine bude náhradná nádrž a tá bude musieť ísť von. Iné tam nemá čo byť . To auto nikdy nemalo chybu. Až teraz po namontovaní nádrže.

Je mi veľmi ľúto že nemôžem uskutočniť túto zaujímavú cestu a tiež mi je ľúto že sa nemôžem s Vami všetkými, ktorí ste mi držali palce a povzbudzovali ma podieľať so svojimi zážitkami. Snáď niečo zaujímavého zas vymyslím.

Keď sa dostanem k poriadnemu internetu, tak to doplním o nejaké foto.
Posledná informácia zo Sofie: husto sneží

Husté sneženie v Sofii

Husté sneženie v Sofii

Ráno v Sofii

Turecko už bolo na dosah

Príprava obeda

__________________________________________________________________________

3.Deň 12.04.2011  13:50 Na tachometri 71 626 km

Prespal som vo dvore rodinného domu servisáka. Bola kosa cca 5°C. Súčiastka z Beogradu už došla a tak čakám čo v Bosch servise urobia.
“ No Hurá “ O 17:30 auto hotové, odskúšané a tak som vyrazil.
Je 21: 00 a som v Sofii. Km: 71 860.
Objavil som Wifi a tak podávam krátku správu. Idem pohľadať nejaký flek na spanie.

V týchto kopcoch to začalo

Bordel v nádrži, piliny a zvyšky cínu

Do sucha vytierať

Vstrekovacie čerpadlo po oprave v servise BOSCH

Vstrekovacie čerpadlo pred opravou

Prepojenie nádrží, pravdepodobná príčina problémov

________________________________________________________________________

2.Deň 11.04.2011 o 07: 30  Na tachometri 71 626 km
Po kľudnej noci som vyrazil smerom na Bulharsko. Po 20km mi zhasol motor počas jazdy. Po chvíli naštartoval a po troch km opäť zhasol. Toto sa opakovalo asi päťkrát než som sa dostal z tunelového úseku na prvé parkovisko.Kontrolka poruchy vstrekovania svietila. Potom sa zastavilo pri mne auto Srbského autoklubu a skonštatoval, že treba isť naspäť do Niš, že tam majú tester. Tak po dlhých skapinačkách sme došli až pred mesto a potom úž sa nedalo naštartovať. Nakoniec ma odtiahol do dvora k sukromníkovi.
Tak opravujú a ja som tu objavil ako takú  WiFi, tak som to hneď využil a píšem Vám. Som zvedavý čo sa udeje.
Zistil, že je problém s čerpaním nafty a vadný tlakový ventil na naftu a musel ho objednať v Beograde. Zajtra poobede by tu mal byt. Takže minimálne jeden a pol dňa meškania.
Tu je slnečno, ale zima a vietor.
Odťah do servisu v Niš
Servis v rodinnom dome
___________________________________________________________________________________
1. Deň 10.04.2011 08:00   Na tachometri 70 830 km
Trnava – Štart.
Cesta Maďarskom pekne ubiehala, krásne slnečno teplota okolo 16°C. Po Srbsku podobne, fúkal priaznivý vietor do chrbta. Dorazil som až do Niš. Parkujem na poslednej dialničnej pumpe.Žiaľ nevedel som zohnať WiFi, tak som sa neozval.
Dovolte aby som Vám všetkým touto cestou hromadne poďakoval za Vašu podporu.
Po neúspešnej ceste do Iránu ma čakalo ďalšie prekvapenie v podobe uvoľneného ľadvinového kameňa a následná operácia. Na jeseň som absolvoval ešte jednu operáciu a môj život sa celkom zmenil. Predbežne som s karavaningom skončil, ale našťastie mám na čo spomínať, toľko som toho s karavanom precestoval.

Ďakujem Vám za moju priazeň.

55 odpovedí na 2011 Predčasne ukončená akcia: Karavanom do Iránu

  1. Spätné upozornenie: IRAN 2011 | karavan.sk

Komentáre sú uzavreté.